رونالدو و مسی

رونالدو . واقعا " کلمات نمیتون توصیفش کنن . یک بازیکن کامل از هر نظر . رونالدو هر چند با یک مبلغ بالا به رئال مادرید اومد ولی با ارائه ی بازی های فوق العاده نشون داد که ارزشش بیشتر از ایناست . و الان کمتر کسی در مورد مبلغ انتقال به مادرید حرفی میزنه و همه ی جهان لب به تحسین رونالدو گشودن . در چند فصل حضورش در رئال مادرید به بهترین شکل ممکن برای مادرید بازی کرده و از همین حالا باید اون رو یکی از افسانه های رئال مادرید تلقی کرد . رونالدو در درون و بیرون از میدان یک قهرمان به تمام معناست هست . اون تونست با اعتماد به نفس مثال زدنیه خودش اون انسجام و همدلی و اقتدار رئال مادرید رو دوباره احیا کنه . بعد از دادن شماره ی 7 به رونالدو من به شخصه خیلی از تصمیم باشگاه برای این کار ناراحت شده بودم و فکر میکردم رونالدو نمیتونه وارث خوبی واسه شماره ی 7 مادرید باشه ولی بعد از گرفتن این شماره رونالدو فهمید که چه مسئولیت سنگینی رو به عهد گرفته و با بازی های خیره کننده ی خودش با این شماره کاری کرد که یاد و خاطره ی بازیکنانی همچون رائول گنزالس . امیلیانو بوتراگوئنو و خوانیتو گومز باز هم در دل های هوادارن زنده بشه و رونالدو هم به این 7 های افسانه ای بپیونده . بازی بسیار با تعصب برای مادرید و نهایت تلاش برای موفقیت تیم چه با بازی درون زمین و چه در مصاحبه هایش در خارج از میدان باعث شده کم کم به یکی از محبوب های برنابئو تبدیل بشه و هوادار ها رو به خودش جذب کنه.
رونالدو در حال حاضر به چنان پختگیی در فوتبال رسیده که به نظر اکثر کارشناسان فوتبال با ادامه ی همین روند در اینده ی نزدیک نام اون رو در کنار نام هایی همچون پله ومارادونا قرار خواهد گرفت . شاید سخت باشه که رونالدو رو با وجود بازیکنای مثل زیدان و پله و مارادونا ..... بهترین بازیکن تاریخ قلم داد کردولی با ادامه ی همین روند بدون شک میتوان به راحتی از اون به عنوان کامل ترین بازیکن تاریخ ن فوتبال یاد کرد . سرعت سرسام اور قدرت بدنیه بسیار بالا کنترل کامل روی توپ ضربات ایستگاهی خیره کننده قدرت سرزنیه بسیار خوب و دید باز در زمین فوتبال شم گلزنیه بسیار بالا جاگیری های مناسب و عالی و دادن پاس های بسیار خوب ویژگی هایی است که کار کارشناسان رو برای انتخاب اون به عنوان یکی از برترین های تاریخ اسان کرده .
در این چند سال رقابت شدیدی با نابغه ی ارژانتینی یعنی لیونل مسی برای به دست اوردن عنوان بهترین بازیکن جهان داشته . عده ای کارشناسان رونالدو را بهترین می دانند عده ای مسی را ولی با توجه به بردن جام های متعدد از سوی بارسا در این چند ساله رونالدو در عین شایستگی نتوانسته توپ طلا را از مسی بگیرد . اما در حال حاظر اوضاع بسیار فرق میکنه رونالدو در بازی های اخیر خودش کاری کرده که کاملا " مسی فراموش بشه و الان تمام جهان متوجه رونالدو هست . شکستن رکورد گلزنی در لالیگا و تبدیل شدن به برترین بازیکن تاریخ لالیگا از نظر گلزنی و عملکرد فوق العاده در طول این فصل کفه ی ترازو رو به نفع رونالدو سنگین کرده . شاید امسال هم چون بارسا احتمال کسب جام های بیشتری از مادرید داره و با توجه به عوامل دیگه ( یوفا) باز هم ممکن باشه که مسی رو برتر از رونالدو بدونن . ولی مطمئنا " سال بعد و فصل بعد سال درخشش مادرید و کریستیانو رونالدو خواهد بود .....
__________________